Diplomatic move


Heb je interesse in Diplomatic move?

We geven je graag meer informatie over onze commerciële verhuisdiensten.

Contacteer ons

Diplomatieke verhuizingen over de hele wereld

Onze hoofdzetel is gelegen in Brussel, een van de belangrijkste diplomatieke steden ter wereld. Brussel is namelijk een belangrijk centrum voor de internationale politiek en de thuisbasis van tal van internationale organisaties, politici, diplomaten en ambtenaren. Bovendien is het de hoofdstad van de Europese Unie en het hoofdkwartier van de NAVO. Ook zijn hier een aantal belangrijke EU-instellingen gevestigd en zijn er veel diplomatieke missies gelokaliseerd in de buurt.

Dankzij deze prominente positie van Brussel hebben we doorheen de jaren specifieke expertise verworven door talrijke diplomaten van verschillende missies, instellingen en ambassades van en naar verschillende landen over de hele wereld te verhuizen. Ook om verhuizingen naar gebruikelijke bestemmingen voor diplomaten, zoals Ethiopië, Paraguay of Myanmar, uit te voeren, beschikken we over de nodige expertise. Zelfs naar of vanuit uitdagende landen zoals Irak, Soedan of Honduras.

Waarom kiezen voor Putters?

Putters biedt concurrerende prijzen door te focussen op de verwachtingen van de klant. Daarom zijn we de beste keuze. Ons uitgebreid team van ervaren professionals staat tijdens het hele verhuisproces voor je klaar voor deur-tot-deur verhuizingen, ongeacht het land van herkomst of de bestemming, inclusief:

  • Flexibele, op maat gemaakte en all inclusive deur-tot-deur-diensten via zeevervoer, luchtvaart of wegtransport
  • Overleg en advies over douane- en export- of importprocedures die van land tot land verschillen
  • Allriskverzekering via betrouwbare Europese verzekeraars
  • Auto- en voertuigtransport met advies over voertuigspecificaties en invoerbeperkingen
  • Hoogwaardige service op basis van persoonlijke en specifieke transportoplossingen of goedkopere oplossingen op basis van geconsolideerd zee- of wegtransport
  • Opslagdiensten voor permanente of tijdelijke opslag
  • Diverse extra verhuisgerelateerde diensten zoals handyman services, assistentie van derden voor kunstwerken of voorwerpen die gespecialiseerde aandacht vereisen, waaronder piano’s en kluizen, assistentie bij het vervoer van huisdieren, assistentie bij BTW-teruggave, enzovoort.

Vraag jouw offerte aan


Jouw checklist om te verhuizen naar je nieuwe thuis

Wanneer je verhuist, moet je aan een heleboel zaken denken.
Wij geven je daarom hier graag een geheugensteuntje om je verhuis eenvoudiger te maken:


 12-10 weken voor de verhuis

  • Beslis welke spullen je mee wil verhuizen en welke niet. Doe dit indien nodig in twee keer.
  • Berg je contracten, documenten, notities to-do-lijst en andere verhuiszaken op 1 plaats op.
  • Vertel je vrienden en collega’s dat je gaat verhuizen.
  • Contacteer scholen en sportclubs.
  • Contacteer je dokter en tandarts voor je medisch dossier.
  • Neem contact op met je huisbaas en informeer hem/ haar over je vertrek.
  • Informeer bedrijven waar je een maandelijkse betalingsverplichting hebt.
  • Verwittig je werkgever(s).

 10-8 weken voor de verhuis

  • Neem contact op met een verhuisbedrijf voor een pre-move of virtuele enquête voor een verhuisofferte.
  • Noteer al je vragen aan het verhuisbedrijf.
  • Beslis of je bepaalde voorwerpen al dan niet meeneemt.
  • Controleer op verboden items of items met beperkingen.

 6-4 weken voor de verhuis

  • Bevestig de verhuisdata met de verhuizers.
  • Bevestig de verzekering met de verhuizers.
  • Begin de niet-noodzakelijke items in te pakken.
  • Maak een lijst van de voorwerpen die je zelf zal verhuizen.
  • Vraag indien nodig verhuisdozen aan.

 4-2 weken voor de verhuis

  • Begin met het benodigde papierwerk voor de verhuizing.
  • Breng het postkantoor op de hoogte van de adreswijziging.
  • Doe alle overbodige spullen weg.

 3-1 dagen voor de verhuis

  • Zet een koffer klaar met items van levensbelang.
  • Ontkoppel alle niet-noodzakelijke apparaten.
  • Breng alle items die je zelf draagt naar één kamer waar de verhuizers niet komen.
  • Berg alle belangrijke documenten, zoals paspoort, vliegtickets, enz. veilig op.

 1 dag voor de verhuis

  • Geniet van een goede nachtrust en wees klaar voor de verhuizers

 Dag van de verhuis

  • Wees thuis als de verhuizers aankomen.
  • Doorloop de woning aan het begin van de verhuisdag met het hoofd van de verhuiscrew.
  • Kijk na of de zolder, kelder, garage en het tuinhuisje opgeruimd zijn.
  • Doorloop de woning aan het einde van de verhuisdag met het hoofd van de verhuiscrew.